Îți dorești ca micuțul tău să se adapteze ușor la grădiniță sau la creșă? Este firesc ca atât copiii, cât și părinții să aibă emoții în acest context nou, plin de neprevăzut. Alături de psihologul Irina Forgaciu îți propun un joc simplu și scurt, dar foarte, foarte amuzant și captivant. În continuare, îi dau cuvântul Irinei.

Jucându-se cu ei, părinții își pot ajută copiii să depășească dificultățile emoționale și relaționale și să deprindă noi abilități. Cu cât sunt mai mici copiii, cu atât mai mult își doresc să se joace împreună cu părinții lor. Iar jocurile spontane le sunt printre cele mai dragi!

În cadrul jocului „Ținându-ne de mână”, copilul este dependent de părinți, dar totodată independent în luarea deciziilor și în coordonarea acțiunilor. Părinții vor reprezenta practic o prelungire a brațelor copilului, iar astfel se întărește legătura dintre membrii familiei. În subconștientul puiului de om se întipărește ideea că poate conta pe părinții săi și că formează un tot unitar. De asemenea, părinții îl pregătesc, jucându-se, pentru o nouă experiență: grădinița sau creșa.

Mai mult decât atât, jocul înlătură stresul, aduce bucurie și rezolvă problema timpului de calitate petrecut împreună, care adesea este insuficient.

 Cum se joacă?

Copilul se poziționează între cei doi părinți: mama într-o parte, tatăl în cealaltă parte. În cazul familiilor monoparentale, se poate opta pentru varianta cu un singur părinte și copilul sau un părinte, copilul și un bunic.

Copilul aflat la mijloc va fi Fram, nimeni altul decât creierul acțiunii. Iar părinții vor fi extensia mâinilor lui Fram. Practic, fiecare părinte va avea o singură mâna liberă, cu cealaltă ținând copilul. Jocul le arată participanților că pot funcționa ca o unitate.

Sarcina lui Fram este să își pregătească bagajul de grădiniță: alegerea rucsăcelului, a recipientului în care își va pune apă de băut, alegerea jucăriei pe care o va duce la grădiniță (dacă acest lucru e permis) și a hainelor de schimb etc. Pentru trei oameni care se țin de mâna – unul mic care comandă și doi mari care execută – sarcinile nu sunt atât de ușoare precum par. Ei vor fi nevoiți să colaboreze fără să se încurce unul pe altul.

Copilul trebuie să explice în detaliu ce au de făcut părinții:

Mergem în camera mea, deschideți dulapul, alegeți bluza albastră, șosetele etc. Acum mergem în bucătărie, deschideți sertarul, alegeți cana albastră etc.

În cazul în care este nevoie, părinții pot pune întrebări ajutătoare:

Acum ce facem, unde punem hainele alese?

Dacă ideea jocului creează amuzament, se poate folosi și în alte situații. Vă puteți seta obiective precum: curățenie în camera copilului, șters pe jos, aspirat prin casă. Eventual contra-cronometru, pentru o extra repriză de râs.

Cartea Fram la grădiniță și bullyingul.


2 povestiri pline de descoperiri minunate în 144 de pagini ilustrate color.

O lecție de adaptare și prietenie pentru micuții preșcolari.

Numai cine nu a fost niciodată copil mic nu știe că viața la grădiniță este presărată cu tot soiul de provocări. Noua rutină poate deveni obositoare, solicitantă, chiar dificilă, atât pentru copii, cât și pentru părinți. În plus, în colectivitate crește riscul confruntării cu micile răutăți.

Fram își ia ghiozdănelul în spate și îi însoțește pe copii în această superaventură. Psihologul Irina Forgaciu îți oferă toate instrumentele de care ai nevoie pentru a-l ajuta pe copilul tău să se adapteze lin și cu bucurie la grădiniță, dar și să facă față bullying-ului.